Seurakuntatalot

Seurakunnan tilojen käyttö on maksutonta seurakunnan jäsenille Ruskolla ja Vahdolla tapahtuviin kirkollisiin toimituksiin liittyvien tilaisuuksien järjestämiseen; myös seurakuntalaisten järjestämiin muihin tilaisuuksiin (esim. syntymäpäivät) luovutettavat tilat voivat olla maksuttomia kirkkoherran harkinnan mukaan.

- Pöytälinojen käytöstä peritään aina maksu.

- Ruskolaisille järjestöille tilat ovat maksuttomia kokousten ja harrastustoiminnan järjestämiseen mikäli seurakunnan oma toiminta sen sallii.

- Tilojen luovuttamisesta koulutus- ja opetus- ym. vastavaan käyttöön päättää kirkkoneuvosto erikseen.

- Kaupalliseen ja poliittiseen käyttöön tiloja ei luovuteta.

- Tila on on palautettava samaan järjestykseen kuin se oli ennen tilan käyttöönottoa.

1.1.2018 alkaen kasuaalitoimituksiin muun seurakunnan jäsenille 200 euroa. Muihin tilaisuuksiin 300 euroa. Pöytäliinojen käytöstä peritään pesukorvausta 1.1.2018 alkaen 7 euroa/liina. Hinnat sisältävät 24 % arvonlisäveroa.

Oman srk:n jäsenilta ei peritä tilavuokraa, vain pöytäliinojen pesumaksut 7 euroa/liina.