Rusko aloittaa kangasmaskien jakelun vähävaraisille

maski.jpg.png

Ruskolla kangasmaskien jakelu vähävaraisille hoidetaan seurakunnan diakoniatyöntekijöiden kautta.

kangasmaskeja voi hakea sekä Ruskon (Vanhatie 7) että Vahdon (Kanttorilantie 1) diakoniatoimistosta ottamalla yhteyttä diakoniatyöntekijöihin ja sopimalla aika:

Diakonissa/Rusko

Anne Jaatinen p. 044 7203 706

Diakoni /Vahto

Maarit Hiltunen p. 040 5325 225

Kangasmaskeja jaetaan niitä tarvitseville kaksi kappaletta.

Ruskon kunta on valmistellut maskien jaon yhteistyössä Ruskon seurakunnan kanssa.

Mikäli tarvitset maskia ja jakelupäivän aikataulut eivät sovi, niin ole yhteydessä seurakunnan diakoniatyöntekijöihin:

Ruskon kunta suosittaa maskin käyttöä

Käsien pesu ja turvavälit ovat edelleen tärkeimmät keinot ehkäistä koronatartuntoja.

Ruskon kunta suosittaa maskin käyttöä THL:n ohjeen mukaisesti, kun

1. olet joukkoliikenteessä, jossa lähikontakteja on vaikeaa välttää
  2. olet matkalla koronavirustestiin ja kun odotat testin tulosta ja sinulla on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella
  3. palaat riskialueelta Suomeen ja siirryt maahantulopaikasta, kuten lentokentältä, karanteeniin ja lisäksi, jos sinulla on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.

Kasvomaskia voi käyttää edelleen myös muissa tilanteissa, jos turvavälien pitäminen on mahdotonta.

Kuntalaisten vastuulla on pääsääntöisesti maskien hankkiminen itse.

Lue lisää: THL:n maskisuositus

2020-08-20 14:37:00.0