Vahdon kappeliseurakunta

Tervetuloa kappeliseurakunnan sivuille, ja mukaan kappelin elämään!

Vahdon kappeliseurakunta on osa Ruskon seurakuntaa. Seurakunnat yhdistyivät vuoden 2009 alusta Ruskon ja Vahdon kuntaliitoksen myötä. Kappeliseurakunnan kappalainen on Veikko Sailola — kappeliseurakunnan asioista ole yhteydessä kappalaiseen tai muihin kappelin työntekijöihin. Kappalaisen tavoitat torstaisin Vahdon virastolta klo 12 - 17.

Kappeliseurakunta on hengellisenä yhteisönä ja toimijana omaleimainen, mutta taloudellisesti emäseurakunnan alainen ja siihen sidoksissa. Vahdon kappelineuvoston ohjesäännön mukaan Vahdon kappeliseurakunta on jumalanpalvelusyhteisö. Kappeliseurakunnan tehtävänä on nimenomaan tukea Ruskon kunnassa Vahdon alueen hengellistä elämää.

Kappeliseurakunnalla on oma kirkko, Vahdon kirkko, ja oma kappalainen.

Toimitusten ja tilojen varauksissa, virkatodistusten tilaamisessa, esteiden tutkintapyynnöissä, hautapaikka- ja haudanhoitoasioissa ynnä muussa asioinnissa palvelee kirkkoherranvirasto.

Kappeliseurakunnassa on paljon monipuolista säännöllistä toimintaa!

Tapahtumat sivuilla löydät koko seurakunnassa tapahtuvaa toimintaa ja tilaisuuksia, myös kappelin tilaisuudet löytyvät sieltä!

Tule mukaan sivuilta löytyy tietoa myös kappelin toiminnasta, oli kyse lasten päivä- ja kerhotoiminnasta tai varttuneen väen kerhoista tai tapaamisista.  Seurakunta tarjoaa myös monipuolista musiikillista toimintaa kaikille ikäryhmille.