Uutislistaukseen

Koronavirukseen varautuminen Ruskon seurakunnassa ja toimintaan vaikuttavat toimenpiteet.

Ruskon seurakunnan varautumisryhmä on kokoontunut tänään kirkkoherra Pasi Salmisen johdolla ja linjannut seuraavat toimenpiteet käyttöön otettavaksi välittömästi 13.3.2020 alkaen.

• Luovutaan toistaiseksi seurakunnan kaikista kokoontumisista, jotka eivät ole välttämättömiä seurakunnan lakisääteisten tehtävien hoitamisen kannalta 13.5.2020 asti. Ainoastaan harkinnan mukaan voidaan pitää esim. sururyhmää, joka luetaan diakonian ja sielunhoidon piiriin.

• Poikkeusoloissa Ruskon seurakunnassa jumalanpalvelukset toimitetaan sunnuntaisin klo 10 seurakunnan pääkirkossa, Ruskon kirkossa. Jumalanpalvelukset toimitetaan ilman kirkkotilassa olevaa seurakuntaa ja lähetämme jumalanpalvelukset suorana Ruskon seurakunnan Facebook-sivuilla, josta ne ovat katsottavissa myös suoralähetyksen jälkeen. Ruskon seurakunnan YouTube-kanavalta löydät muita seurakunnan työntekijöiden tekemiä videoita.

• Poikkeusoloissa toteutetaan kirkolliset toimitukset, hautaan siunaamiset, kasteet ja vihkimiset. Näissä tilaisuuksissa voi osallistujia olla enintään kymmenen henkilöä.

• Rippikoulut jumalanpalveluksiin mukaan, mutta muu toiminta ja kokoontumiset loppuu toistaiseksi. Tästä tiedotetaan rippikoululaisia.

• Diakoniatyö jatkuu (myös asiakastapaamiset harkinnan mukaan), mutta poikkeuslupa avustuspäätöksille myös puhelimitse.

• Tilojen käyttö ulkopuolisille tilapäisesti tauolla.

• Pääsiäishartaudet kouluille ja päiväkodeille pyritään järjestämään mahdollisesti YouTuben kautta.

Seuraamme jatkuvasti tilanteen kehittymistä ja tiedoitamme toimenpiteistä verkkosivuilla ja facebook-sivuillamme.

2020-03-13 15:18:00.0