Tervetuloa Ruskon seurakunnan vapaaehtoiseksi!

seurakunnassa toimii suuri joukko vapaaehtoisia erilaisissa tehtävissä. Tule rohkeasti mukaan toimintaan, jonka koet omaksesi. Joukkoon tarvitaan mm. yhteisvastuukerääjiä, vanhuksille ystäviä ja ulkoiluttajia, messuavustajia, sukankutojia, lähetystyön tukijoita ja tekijöitä sekä erilaisiin tapahtumiin avustajia ym. ym.

Vapaaehtoisena olet sekä antamassa että saamassa. Sen takia on hyvä pohtia, mikä vie voimia ja mikä lisää voimia ja jaksamista. Mitä sinä olet antamassa ja mitä olet saamassa?

Sinä olet tärkeä ja arvokas. Sinä et ole työntekijä, eikä sinulla ole työntekijän kokonaisvastuuta toiminnasta. Älä siis ota itsellesi turhia taakkoja! Omien voimavarojen tunteminen edistää hyvinvointia ja jaksamista ja mahdollistaa siten vapaaehtoisena toimimisen. Vapaaehtoisena toimitaan silloin, kun omat voimat riittävät siihen.

Vapaaehtoisille järjestetään vertaistukikokoontumisia ja koulutusta.

Lisätietoja diakoniatyöntekijöiltä.