lapsia käsikädessä

Pyhäkoulut keväällä 2024

Pyhäkoulu kokoontuu Ruskolla noin joka toinen lauantai klo 10-11 Päiväkerhon tiloissa (Vanhatie 7, Rusko). Kevään pyhäkoulupäivät ovat 20.1., 3.2., 10.2., 2.3., 16.3., 6.4., 27.4. päiväkerhon tiloissa. Pyhäkoulua pitävät seurakunnan vapaaehtoiset pyhäkoulunohjaajat ja seurakunnan työntekijät.

Pyhäkoulu

Pyhäkoulu on pääasiallisesti 3-10 vuotiaille suunnattua seurakunnan toimintaa, johon voivat muunkin ikäiset osallistua. Raamattu on täynnä jännittäviä kertomuksia ja tapahtumia. Pyhäkouluissa lapset pääsevät tutustumaan näihin kertomuksiin sekä kristillisiin arvoihin ja tapoihin laulun, leikin, askartelun ja yhteisen touhuamisen kautta. Pyhäkoulussa pohditaan lapsentajuisesti arvoja, murheita, iloa ja rakkaita ihmisiä. Vuoden kierto juhlapyhineen huomioidaan opetuksessa, jolloin lapsi oppii kristillisen sisällön lisäksi tuntemaan myös suomalaista tapa- ja perinnekulttuuria.