Isos- ja avustajatoiminta

Isoskoulutus

Isoskoulutuksen käyneet voivat toimia ryhmänohjaajan tehtävissä rippikoulussa, koululaisten kerhoissa ja kouluikäisten leireillä sekä pyhäkoulussa. Isoskoulutuksesta saa taitoja ryhmän ohjaamiseen, leikkien ja pelien ohjaamiseen, ilmaisutaidon osaamista ja hengellisen elämän eväitä.

Isoskoulutukseen voi hakeutua mukaan rippikoulun ja konfirmaation jälkeen. Tietoa isoskoulutuksen aikataulusta saa seurakunnan nuorisotyöntekijöiltä Pekka koivukoski p. 044 720 3704 ja Akseli Kouki p. 044 720 3709

Avustajakoulutus

Avustajakoulutus antaa valmiuksia toimia avustajan tehtävissä niin nuorisotyön viikkotoiminnassa kuin oikeuden toimia rippileirien yövalvojan roolissa.

Avustajakoulutukseen voi hakeutua mukaan isoskoulutuksen jälkeen tai jos olet 18 vuotta täyttänyt, rippikoulun käynyt ja konfirmoitu seurakunnan jäsen. Tietoa avustajakoulutuksen aikataulusta saa seurakunnan nuorisotyöntekijöiltä.

nuorisotyöntekijä
Ruskon seurakunta