Apua ja tukea

Sinun ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin! Voit ottaa yhteyttä seurakunnan työntekijöihin.  Sinua kuunnellaan ja autetaan koko sydämestä <3

Pappien yhteystiedot löydät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä!

Diakonia

TULE ROHKEASTI JUTTELEMAAN!

Jokainen meistä tarvitsee toisinaan apua, kuuntelijaa ja keskustelukumppania. Diakoniatyöntekijänä olen vierelläkulkijana esimerkiksi silloin, kun ihmistä on kohdannut suru, sairaus, yksinäisyys, ihmissuhdeongelmat tai taloudelliset vaikeudet. Luottamuksellinen keskustelu selkiyttää usein omaa tilannetta, auttaa löytämään selviytymiskeinoja ja näkemään toivon valoa vaikeissakin elämänvaiheissa.

Mikäli haluat, että tulemme käymään luonasi, soittele ja sovitaan sopiva aika!

YHTEYSTIEDOT
Diakoniatyöntekijä Mari Nissi
Ruskon diakoniatoimisto, Vanhatie 7, 21290 Rusko
mari.nissi@evl.fi

Diakoniatyöntekijä Maarit Hiltunen
Vahdon diakoniatoimisto, Kanttorilantie 1, 21230 Vahto

maarit.t.hiltunen@evl.fi

Diakonian asiakkailla on mahdollisuus saada Lähetys-Kirpppikseltä aineellista apua seurakunnan diakoniatoimistosta saatavalla tavaranhakulomakkeella. Saadulla lomakkeella voi asioida kirppiksen aukioloaikoina.  Kirppiksellä työskentelevät vapaaehtoiset auttavat mielellään löytämään sopivat tavarat.

Keskusteluapua

Voit aina ja erilaisissa asioissa ottaa yhteyttä omaan seurakuntaasi. Voit soittaa kirkkoherranvirastoon, jättää soittopyynnön tai voit ottaa yhteyttä johonkin seurakunnan työntekijään suoraan.
Työntekijöihin voi ottaa yhteyttä myös sähköpostitse. Asiasta riippuen seurakunnan työntekijät voivat joko auttaa sinua suoraan tai ohjata toisiin avunlähteisiin.
Papeilla, diakoniatyöntekijöillä ja nuorisotyönohjaajilla on työssään ehdoton vaitiolovelvollisuus. Asiasi käsitellään aina täysin luottamuksellisesti. Jos et halua tulla oman seurakunnan tiloihin keskusteluun, voit sopia työntekijän kanssa myös mistä tahansa muusta paikasta.

Kaikkien työntekijöiden yhteystiedot löydät täältä.

Perheasiain neuvottelukeskus

Apua elämän kysymyksiin ja kriiseihin. Perheasiain neuvottelukeskus antaa keskusteluapua parisuhteen vaikeuksiin, perhe- ja ihmissuhdeongelmiin, erosta selviytymiseen sekä muihin elämän kysymyksiin ja kriiseihin. Perheasiain neuvottelukeskus tekee myös perheasiain sovittelua ja pitää ryhmiä eronneille.
Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Nousiaisten rovastikunta perheneuvoja Susa Niinistö, puhelinaika ma-pe klo 9-11 puh. 040 341 7249. Ilman ajanvarausta ei voi tulla.

Osoitteemme:
Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä
Perheasiain neuvottelukeskus
Eerikinkatu 1 A 17, 5. krs ja 3. krs (sisään Multavierunkadun puolelta).
20100 Turku
puh. 040 341 7249, puhelinaika ma-pe klo 9-11

Palvelemme seuraavien kuntien asukkaita:
Aura, Huittinen (Vampula), Kaarina (Piikkiö), Kemiönsaari (Dragsfjärd, Kemiö, Västanfjärd), Koski Tl, Lieto, Loimaa (Alastaro, Mellilä), Parainen (Houtskari, Iniö, Korppoo, Nauvo), Marttila, Masku (Lemu, Askainen), Mynämäki (Mietoinen), Naantali (Merimasku, Rymättylä, Velkua), Nousiainen, Paimio, Pöytyä (Yläne), Raisio, Rusko (Vahto), Sauvo, Säkylä-Köyliö, Tarvasjoki, Turku ja Vehmaa.

Auttamisjärjestelmiä: Apua riippuvuuksiin

Oletko sinä tai läheisesi tullut riippuvaiseksi päihteistä, peleistä, huumeista tms? Älä arkaile hakea apua ongelmaan, josta et enää omin avuin pääse irti. Hae apua omasta terveyskeskuksestasi tai seurakunnasta. Seurakuntien diakoniatyöntekijät ovat tukenasi ja kulkevat mukana. Myös seuraavilta nettisivuilta löydät tukea ja apua:

Päihteet

• SininauhaliittoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• PäihdelinkkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Alcoholics Anonymous - Nimettömät alkoholistitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Al-Anon - Vertaistukea alkoholistien läheisilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• A-klinikkaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pelit

• PeluuriLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Huumeet

• Narcotics anonymous - Nimettömät narkomaanitLinkki avautuu uudessa välilehdessä